Školní poradenské pracoviště

Výchovný poradce

Mgr. Blanka Černá

Místnost:
sborovna na 1. stupni ZŠ

Konzultační hodiny pro rodiče:
středa: 12:00 - 15:00, dále dle předchozí domluvy

Konzultační hodiny pro žáky a vyučující:
čtvrtek: 9:50 - 11:40

Email
cerna@zsbakovnj.cz

Telefonní číslo: 
+420 603 966 655

Mgr. Zuzana Bešíková

Místnost:
kancelář VP na 2. stupni ZŠ

Konzultační hodiny pro rodiče:
čtvrtek: 14:00 - 15:00, dále dle domluvy

Konzultační hodiny pro žáky a vyučující:
pondělí: 7:00 - 8:40, středa: 8:40 - 9:30

Email
besikova@zsbakovnj.cz

Telefonní číslo:
+420 773 060 769

Výchovný poradce působí na škole jako poskytovatel poradenských služeb spolu s metodikem prevence a speciálním pedagogem.

Výchovný poradce spolu s ostatními pedagogy sleduje žáky s výukovými a výchovnými problémy. Iniciuje vyhledávání a šetření žáků, jejichž jednání a chování vyžaduje zvláštní pozornost. Dle svých možností připravuje výchovné programy zaměřené na nápravu chování těchto žáků. Poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích. Navrhuje řešení konfliktních situací a spolupracuje s dalšími institucemi.

Metodik prevence

Mgr. Ivana Lustyková Dočekalová

Místnost:  
třída 5. A na 1. stupni ZŠ

Konzultační hodiny pro rodiče:
úterý: 8:50 - 9:35
čtvrtek:  13:00 - 14:00, dále dle předchozí domluvy

Konzultační hodiny pro žáky a vyučující: 
kdykoliv dle domluvy

Email:
docekalova@zsbakovnj.cz

Telefonní číslo: 
+420 731 193 142

Primární prevence rizikového chování u žáků ve školách a školských zařízeních se zaměřuje prioritně na předcházení rozvoje rizik a projevů rizikového chování žáků. Základním principem primární prevence rizikového chování by měla být hlavně výchova žáků k tomu, aby dokázali předcházet rizikům, dokázali se chovat tak, aby nepoškozovali zdraví své, ale i zdraví ostatních a minimalizovali rizikové projevy chování. V neposlední řadě by primární prevence měla směřovat i k rozvoji pozitivního sociálního chování a rozvoji psychosociálních dovedností a zvládání zátěžových situací osobnosti.

Metodik prevence podporuje vzdělávání a sociální začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami. Vytváří včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů, zajišťuje předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace a taktéž průběžně vyhodnocuje účinnost preventivních programů uskutečňovaných školou. Zároveň se svým působením spolupodílí na vytváření příznivého klimatu třídy i školy.

Doporučení a pokyny MŠMT - viz: http://www.msmt.cz/vzdelavani/socialni-programy/metodicke-dokumenty-doporuceni-a-pokyny

 

Speciální pedagog

Bc. Jana Šípová Tůmová

Místnost:
budova přístavba - l. patro, kabinet vých. poradenství

Konzultační hodiny pro rodiče:
dle individuální domluvy

Konzultační hodiny pro vyučující a žáky:
kdykoliv dle domluvy

Email: 
sipova@zsbakovnj.cz 

Telefonní číslo:
+420 774 620 492

Školní speciální pedagog působí na škole jako poskytovatel  poradenských služeb spolu se školním metodikem prevencevýchovným poradcem, případně školním psychologem.

Školní speciální pedagog vytváří systém včasné identifikace žáků s výukovými obtížemi a vytváří strategii pro prevenci výukových obtíží a provádí případnou reedukaci dle individuálních potřeb dítěte. Dále se věnuje metodické podpoře učitelů, zajišťuje krizovou intervenci.

Poskytování poradenských služeb na školách je zapracováno do vyhlášky 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních a následně v její novele - Vyhláška č. 116. Řídí se však i řadou dalších zákonů a vyhlášek.

Školní speciální pedagog vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních. O svých činnostech vede písemnou dokumentaci v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.

Školní speciální pedagog na školy provádí:

1. Depistážní činnosti 

Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.   

2. Diagnostické a intervenční činnosti

   A) Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení.

   B) Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností).

   C) Realizaci intervenčních činností 

  • provádění krátkodobé i dlouhodobé individuální případně skupinové práce se žákem
  • spolupráce na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy),
  • průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav,
  • zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodinou žáka (se zákonným zástupcem),
  • speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogy školy,
  • participace na kariérovém poradenství-volba vzdělávací cesty žáka
  • konzultace s pracovníky specializovaných poradenských a dalších pracovišť

3. Metodické a koordinační činnosti

  • Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole
  • Kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky
  • Metodické činnosti pro pedagogy školy-specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky
  • Koordinace a metodické vedení pedagogických asistentů ve škole.
  • Dokumentace případů a její zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů, administrativa.

Školní psycholog

Mgr. Ivana Březinová

Místnost:
budova 2. stupně - přízemí, kabinet výchovného poradenství č. 9

Konzultační hodiny pro rodiče:
pondělí 7:30 – 11:30
úterý 7:30 – 11:30
čtvrtek 14:30 - 16:30 (lichý týden)
pátek 7:30 – 11:30 (sudý týden)
Osobní konzultace je vhodné sjednat předem emailem, telefonicky či osobně.

Email:
brezinova@zsbakovnj.cz 

Telefonní číslo:
+420 728 747 191

Školní psycholog poskytuje komplexní služby studentům, jejich rodičům a pedagogům dle vyhlášky č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Vykonává činnosti poradenské, konzultační, diagnostické, metodické a informační. Při práci se řídí etickými normami své profese, povinností mlčenlivosti.

Školní psycholog může pracovat na zakázku žáka, rodiče, pedagoga, vedení školy. Nabízí své služby jako pomoc dlouhodobého charakteru i jako intervenci v aktuálních krizových situacích. Dětem poskytuje jistotu neutrálního prostředí, kam se mohou obrátit se svými problémy. Nabízí pomoc při řešení problémů: výchovných, vzdělávacích, komunikačních, osobních či sociálních. Snaží se o využití potenciálu žáků a o spoluvytváření zdravého klima školy.

Metody práce školního psychologa

1. Diagnostika, depistáž

  •  individuální psychodiagnostické činnosti se žáky s výukovými a výchovnými problémy, s mimořádným nadáním, rizikovým chováním
  •  diagnostiku sociálního klimatu ve třídách
  •  realizace screeningů, anket a dotazníků ve škole

2. Konzultační, poradenské a intervenční činnosti

  •  poskytování služeb psychologického poradenství žákům s rizikovým chování, žákům s výukovými a výchovnými problémy a v osobních problémech žáků
  •  realizace krizových intervencí pro žáky a poskytování služeb psychologického poradenství zaměřených na zpracování krize
  •  kariérové poradenství
  •  skupinové práce se žáky zaměřená na osobní rozvoj žáků
  •  skupinová a individuální práce se žáky zaměřená na techniky a hygienu učení
  •  participace na vedení preventivních programů ro třídy ve spolupráci s třídními učiteli
  •  realizace krizových intervencí pro pedagogické pracovníky

3. Metodická a vzdělávací činnost

  • poskytování individuálních konzultací pedagogům v oblasti výchovy a vzdělávání a zákonným zástupcům při výukových a výchovných problémech žáků
  • poskytování metodické pomoci třídním učitelům
  • participace na přípravě programu a účast na zápisu do prvního ročníku základního vzdělávání
  • koordinace poskytování poradenských služeb žákům mimo školu, spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními

 

Přílohy