Výlet do města skla

10. 06. 2022

Dne 2.června jsme se sešli se třídou, s panem učitelem a paní asistentkou v 8:30 na hlavním nádraží Bakova nad Jizerou, řekli jsme si plán na celý den a v 8:47 nám jel přímý vlakový spoj do Nového Boru. Jeli jsme cca hodinu. Nejprve jsem se na náměstí vyfotili u sochy představující sklářskou formu a podívali jsme se na Havlovu lavičku, kde jsme se také vyfotili. Dále jsme šli na kebab. Odtamtud jsme se šli ubytovat do nedaleké školy, kde jsme odložili nepotřebné věci, chvíli si odpočinuli a vydali se na skalní hrad Sloup, který byl nějakou dobu i klášterem.
Zaplatili jsme vstupenky a dostali průvodce, který nás provedl po hradu, ukázal nám všechna zajímavá místa, řekl nám něco o historii okolí a zavedl nás do hradního kostela, kde nám k němu něco řekl. V podhradí jsme si dali malou svačinu. Z hradu jsme pokračovali necelý kilometr k rozhledně Na Stráži. Zde jsme si opět koupili vstupenky, vylezli 150 schodů na rozhlednu, pokochali se výhledem a vydali se okolo hradu zpátky do Nového Boru, kde na nás čekala předem objednané jídlo v pizzerii. Po večeři jsme se vydali zpátky na ubytování do školy, kde jsme měli volno a stanovenou večerku.
Druhý den jsme vstali, dali jsme si dobrou snídani ve školní jídelně a vydali se do sklářského muzea, kde nám průvodkyně řekla něco o historii skla, ukázal nám různá sklářská díla, sklářské styly a druhy skel. Odtud jsme se vydali na nedaleký lesní hřbitov, kde jsme se podívali na hroby vůdců Rumburské vzpoury, kteří byli u Boru zajati a popraveni. Následně jsem se vydali do školy na oběd, kde paní kuchařky podávali kuřecí stehno s bramborem.
Po obědě jsme všechno sbalili, uklidili si pokoje a vydali jsme se do cukrárny vedle náměstí, kde si většina dala zmrzlinu nebo ledovou tříšť. Poté jsem se vydali na vlak, který nás odvezl domů.